From: Alex Kofoed [mailto:guaasiaa@xxxxxxxxxxx]
Sent: 17. december 2001 12:18
To: sslug teknik
Subject: [TEKNIK] HJÆLP localhost mangler

Jeg kører redhat 7.1 på min server.

    Jeg har nu lige her til morgen startet maskinen op fra ny, og i
opstarten melder den at localhost startes pænt, det samme meldes i
/var/log/messages. Men når jeg så kører ifconfig er lo der ikke, og
meget virker derfor ikke, f.eks. hverken printning eller rpc baserede
tjenester. Først efter at den er startet med ifconfig kan jeg f.eks.
køre rpcinfo. Er der nogen der kender til dette problem ?
    I control panel netværk står localhost først uden IP adresse, uden
markering ved atboot og inaktiv. Når så den er startet v.hj.a. ifconfig
står den som startet, men stadig uden IP adresse og uden markering ved
atboot, og jeg kan ikke rette i network configurator !!
    Når jeg så lukker maskinen ned får jeg fejlmeldinger fra sendmail og
nfslock selvom jeg har startet lo via ifconfig.

   I håb om at nogen kender noget til dette, så jeg ikke skal
nyinstallere serveren helt. Det er iøvrigt også utrygt ikke at vide hvad
det er der er sket, for det skulle jo nødigt gentage sig.

mvh.    Alex,

Follow ups