MySQL k�men intet p�ort 3306 ??

Hej,

Jeg har netop installeret mysql-server på min debian box.
Alt se ved første øjekast ud til at køre som det skal.
Jeg kan se at mysql kører ved ps aux og jeg kan osse sagtens logge på mysql
fra en server, osv. Problemet kommer når jeg vil til at bruge mysql fra php.
Jeg opdager pludselig at port 3306 ikke er åben. Hvad kan der så være galt?
phpMyAdmin kan ikke logge ind, sikkert af samme årsag. Men hvorhenne kan kan
jeg rette fejlen og hvad kan den skyldes?
Jeg har endda prøvet at køre en dpkg --purge mysql-server for at
reinstallere den. Men det har været uden held.

Follow ups