Re: tar gzip insanity!

> Stift! Hvis jeg gunzipper på Windows-maskinen og bagefter smider filen
over> på Linux'en og untar'er den der, så virker det?!??! Man skulle tro
min> version af gzip er i stykker (gzip 1.3 (1999-12-21)).

Jeg har oplevet noget lignende på min tidl. arbejdsplads..  Det var også
en 300-400 MB tar.gz som blev flyttet via ftp..  med samme symptomer..
Vi fandt aldrig en egentlig årsag, men maskinen kørte raid1 med en
forholdsvis ny kernel 2.4 (det _var_ en test maskine, tidl. test til
noget der skulle i produktion langt senere)..   En anden maskine med
samme disk og ide controller udviste samme symptomer, blot ved
installation af en Mandrake...

På basis af det endte vi med at mistænke en kombination af IBM deskstar
IDE diske og nogle Intel motherboards..   Men vi fik ikke endegyldigt
bevis..

   bean