Re: tar gzip insanity!

"Henrik Witt-Hansen" <bean@xxxxxxxxx> wrote:

> over> på Linux'en og untar'er den der, så virker det?!??! Man skulle tro
> min> version af gzip er i stykker (gzip 1.3 (1999-12-21)).
>
> Jeg har oplevet noget lignende på min tidl. arbejdsplads..  Det var også
> en 300-400 MB tar.gz som blev flyttet via ftp..  med samme symptomer..
> Vi fandt aldrig en egentlig årsag, men maskinen kørte raid1 med en
> forholdsvis ny kernel 2.4 (det _var_ en test maskine, tidl. test til
> noget der skulle i produktion langt senere)..   En anden maskine med
> samme disk og ide controller udviste samme symptomer, blot ved
> installation af en Mandrake...

Hmmm...  Du kørte Raid1 siger du? Software RAID? For jeg kører nemlig
software raid på to IBM SCSI-diske, med en kerne 2.4.etEllerAndet på den
maskine der fejler.

Jeg har søgt lidt på google for at se om der stadig skulle stå noget om fejl
i software-raid koden i 2.4-kernerne, men det gav ikke rigtigt noget
resultat.

Mvh. Lars