Re: Ogg til mp3!

----- Original Message -----
From: "Jonas B. Jalling" <jonas@xxxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Monday, February 11, 2002 8:46 PM
Subject: [TEKNIK] Ogg til mp3!

Hejsa,

Jeg skal have konverteret en del ogg filer til mp3.
Er der nogen måde, hvorpå jeg kan måle hvor stort kvalitets-tabet er ved
en sådan konvertering? Bør jeg droppe det?

/jonas

Hvis materialet er viktig - f.eks RMS sine foredrag - så er det greit.
Hvis det dreier seg om musikk så bør du droppe det.
Kvalitetstap? Ja
Måle tapet kan jeg ikke, men som audiofil vil jeg påpeke
at komprimering er ille og at konvertering mellom
ogg og mp3 introduserer feil fra begge systemer.
Dobbelt dårlig smak. Kjør heller ett rent løp og komprimer fra
jomfruelige wav-filer.

Mvh
Jim Oksvold