Re: Performance : Mozilla vs. IE5.5

On Mon, Feb 11, 2002 at 20:24:41 +0100, Kenn Thyrsted wrote:

> Pentum100/64MB  MACH64/1MB Win98+MSIE5.5
> Pentium166/12MB MACH64/2MB RH7.2/Mozilla
>

> En P100 med MSIE5.5 er ikke nogen supersprinter.
> Men Hvorfor er Mozilla som at 'løbe i sirup til navlen' ??
>
> Jeg gik og bildte mig ind at jeg kune få mindst samme performance med Linux :-(
>
> Er det bare forbi med de dage hvor Pingvinen var en 'sprinter'?

Mozilla er en "drage" og har intet med Pingvin at gøre.
Mozilla er til Windows, Max, Sun, Linux, FreeBSd...
Og du må ikke sammenligne hastighed for opstart af Mozilla og MSIE,
men sammenlign visning/tegning af html sider.
Og 100-166MHz er nok i underkanten, også til MSIE5.5....

Prøv Opera, KOnqueror, Galoen, osv.
Måske en af disse er bedre ?

Og skal det gå hurtigt så prøv "lynx" eller anden tekstbrowser.

Og bruger du ISDN så kan det være du ikke har kompression på forbindelsen
under linux. Det giver til tider en forskel med/uden.