Software RAID info søges

Da jeg har haft problemer med vores hardware-RAID kort er jeg i
øjeblikket i gang med at konvertere vores diske til software RAID.

Men jeg savner en god dokumentation eller en artikel om software RAID.

Jeg har læst howto-en men den er vist lidt gammel og ikke særlig
detaljeret. Er der nogen her der kan henvise til en grundig artikel
eller dokumentation??

Jeg har sådan set fået det til at spille (Redhats installationsprogram
klarer dette). Men jeg savner informationer om overvågning, logning af
fejl, recovery, konvertering af 2 ens partitioner til raid-1 (hw-raid
til software-raid) med mere.

Venlig hilsen
  Anders Nielsen.

Follow ups