Re: Database Gateway

Jesper K. Pedersen wrote:
Concorde C5 kører sin egen indbyggede database der ikke er client/server
>baseret, hvilket da også har givet os en del problemer pga. svigtende fillåse
>på vores Windows NT filserver (jeg er ikke tekniker på det system vi kører
>Concorde C5 på, og kender derfor ikke detaljerne for vores problem).
Ærgerligt, hvis det er den eneste mulighed - problemet er jo så dels, at serveren jo bare virker som en udvidet hard disk - at klienterne skal hente hele databasen over nettet, hvilket giver en kæmpe belastning. Omvendt kan man jo så lægge databasen på hvad man vil, så længe det er en filserver af en slags.

Låsningsproblemerne er nok, at der foregår låsning på databaseniveau, så andre brugere må vente på langvarige operationer - det fænomen har jeg i hvert fald hørt omtale.

Med hensyn til din ide omkring et grænseflade program til din Linux database
>server lyder det som en god ide, dog skal du nok checke om du måske ikke kan
>nøjes med at bruge ODBC i stedet for i dine Windows programmer.
Nu er problemet jo ofte det, at programmerne ikke er "mine" - så man må leve med det, de kan. Men jeg har fået forståelsen af, at ODBC på grund af dårlig performance som regel ikke er en option - ellers var det jo nærliggende.

Der heller ingen tvivl om, at en gateway vil skulle løse en række kompatibilitetsproblemer, men på sigt må det trods alt - i teorien i hvert fald - være den rigtige vej at gå.

Mit hovedemne er derfor ikke så meget C5 eller andre konkrete applikationer, som det er forslaget om at stifte et "konsortie" til udvikling af en sådan gateway.

Det føler jeg ikke rigtig jeg har fået ret meget feed-back om, så defor stiller jeg hermed forslaget/spørgsmålet igen

MVH
--
Jon Svejgaard
mail: jon@xxxxxx               | DENMARK