smbprint og duplex

Er der nogen, der har fået duplex-printing til at virke, når man printer
via en Windows-printserver med smbprint?

Her er mit lidt sære setup:
Jeg sidder på en linux-box i et LAN med overvejende Win-computere. Vi har
en Linux-printserver, men pga. Win-overvægten er den sat op som en
Windows-printserver vha. Samba. Der er ingen Unix-printkø, som jeg kan
bruge. Det betyder, at når jeg skal printe til vores printer, som er en HP
8150, så skal jeg oprette en Samba-printkø på min linuxmaskine, som printer
til sambasharen på vores Linux-printserver! Det virker fint; jeg har brugt
printerkonfigurations-toolet i RH 7.2 til at oprette printkøen som en
SMB-kø, og mine udskrifter kommer fint ud. Men jeg kan ikke printe duplex!
Hvis jeg skriver noget a la:

lpr -Prhk -Zsduplex guide.ps

så kommer jobbet ud, men duplex-argumentet bliver ignoreret. Hvis jeg
printer fra Windows, og sætter printerdriveren til at printe duplex, så
virker det fint.

Min printerdefinition i /etc/printcap ser således ud:

rhk:\
        :sh:\
        :ml=0:\
        :mx=0:\
        :sd=/var/spool/lpd/rhk:\
        :af=/var/spool/lpd/rhk/rhk.acct:\
        :lp=|/usr/share/printconf/util/smbprint:\
        :lpd_bounce=true:\
        :if=/usr/share/printconf/util/mf_wrapper:

Det er som sagt det grafiske printerkonfigurationsværktøj, der har
genereret dette.

Er der nogen, der ved, hvad jeg gør, for at få printeren til at fatte
duplex? Skal jeg tilføje noget til printcap? Jeg har forsøgt at tilføje en
linie med ifhp som inputfilter, men det virkede ikke (jeg har nu heller
ikke særlig meget forstand på printcap).

Mange venlige hilsener

Lars Høyrup Jensen

Follow ups