Re: smbprint og duplex

Hej Mogens. Tak for dit svar.

Mogens Kjaer wrote:

> Generelt er mine erfaringer med print i Linux dårlige...

Æv.

> De sidste gange jeg har installeret redhat eller mandrake og defineret
> vores HP LaserJet 5Si printer og printet en testside har den skrevet
> 117 sider garbage ud.

Noget lignende skete for mig, hvis jeg valgte den rigtige printerdriver (HP
8150) i RedHats printerkonfigurationstool. Valgte jeg i stedet blot
"Postscript Printer" kom siderne ordentligt ud.

> Det er ikke kun interessant hvad der står i printcap; det
> meste arbejde bliver lavet i printerfilteret, i dit
> tilfælde /usr/share/printconf/util/mf_wrapper.
>
> Det, der virker bedst for mig, har været et en rå printcap,
> som ikke sender noget igennem et filter, og så et specielt
> script, der erstatter lpr, som sætter de rigtige PostScript koder ind i
> starten,
> der vælger duplex, papirstørrelse, etc.

Det lyder interessant! Kan du forklare hvordan dette specielle lpr-script
fungerer? Især vil jeg gerne vide, hvordan man indsætter Postscript-koder
for duplex osv.

Mange venlige hilsener,

Lars