Re: lave sin egen distro.

On Sat, 27 Apr 2002, Lasse Stig Thomsen wrote:

> Kay takker for input. Jeg kan måske godt køre det fra CD'en og
> sammentidigt smidde min source over på maskinen så jeg kan compile mig
> system?

Ja.

Altså - hvis du vil oversætte _alt_, bliver du jo nødt til at have et
virkende linux miljø på din CDROM. Herunder libc, gcc, ld, mv. Antag at
f.eks. din gcc lever i /mnt/mydist/usr/bin/gcc OG, at du har kildefilerne
til gcc i /mnt/mydist/usr/src/gcc/ (faktisk bliver du nødt til at starte
med bintools, men lad det ligge)
Så kan du lave en RAM disk til at kompilere på
/mnt/ram
og, hvis vi antager at du har din installationsdisk monteret på
/ (<<-- absolut nok nemmest, men du kan nok klare det uden)
og,
mkdir /mnt/ram/gcc-compile
cd /mnt/ram/gcc-compile
/mnt/usr/src/gcc/configure --prefix=/usr --march=whatever, osv
make all install

Så kommer dine .o filer i rammen, og gcc installeres på /

Men, det er ikke smart at fyre .o filerne i rammen. Afsæt hellere et
område på din installationsdisk til at oversætte på.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
A few months ago, I was talking to Raymond on the phone, when I called a

                               - John Marcotte