Re: lave sin egen distro.

Lasse Stig Thomsen wrote:

> Det jeg tænker på er i henhold til at lave sin egen lille distro, altså
> hvor der jo skal bruges et basesystem til at compile,mounte,fdisk osv ud
> fra. Det system skulle jo gerne smiddes i ramne så man kan sætte sin egen
> lille distro op.

Du behøver vel ikke smide systemet i ram. Du kan bare lægge det på CD'en og
mounte den som root og så lave en ramdisk/tmpfs til at compilere på, eller
måske direkte på den disk det skal lægges på, hvis der ikke er så meget ram.

Jeg går selv med planer om at lave en disto til mig selv da jeg ikke kan
finde nogen der passer mig helt. Installation er ikke lige det der bekymre
mig mest, det er pakkesystem og mulighed for let at lave pakker der passer
til det man skal bruge i en given situation. Men mht. installation har jeg
overvejet 2 metoder. Som du tænker at boote en CD e.l. og
compilere/installere systemet på en disk eller lave et basesystem i en tar
fil man smider ind og booter og derfra installere/genbygger systemet.

--
Jesper
 20:58:48 up 1 day, 21:20, 15 users,  load average: 2.88, 2.43, 2.04