Re: DHCPD.conf hjææælp

"Erling A. Jacobsen" wrote:

> Stig Flensted wrote:
> Eller, hvis man ikke ømsker at rette i scripts (som evt. kan blive
> overskrevet ved senere opdateringer ?), så kan man angive en "tom"
> subnet/netmask sektion:
>
> subnet 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0{
> }
>
> Dette har jeg (bl.a.) i min /etc/dhcpd.conf (fordi dhpcd skal holde sig
> væk fra
> det interface som sidder ud mod 10.0.0.0/24).

Nope! Hvis eth0 er mod internettet, definerer man _ikke_ en tom klasse
for det interface for at tilfredsstille dhcpd.
Man ændrer init.d/dhcpd til at starte op på de(t) interface(s) der skal
bruges internt/privat:

  daemon /usr/sbin/dhcpd eth1 eth2 eth3 ...

Altså i dette tilfælde kun eth1, som iflg. Thomas er det private ifc.
--
Regards,
           Mr Dev - Mogens Valentin