unixODBC, PostgreSQL og StarOffice 5.2

Vi er begyndt at bruge StarOffice en del (ikke OpenOffice), og i den forbindelse har vi brug for at opdatere en database på en postgresql server.
Som test har jeg installeret systemet på en testmaskine og såvidt jeg kan se fungerer de forskellige komponenter, men når jeg forsøger at få kontakt til databasen via odbc giver StarOffice fejlen : "Fejl ved læsning af data fra database forbindelsen: Ugyldig database forbindelse"

Jeg ved at StarOffice har haft "lidt" problemer i fortiden med ODBC, hvor det skyldtes at dens libodbc.so var outdated. Som test har jeg prøvet at linke til min /usr/lib/libodbc.so.1.0.0, men ikke med bedre resultat.

Er der nogen der har nogen erfaring med dette problem? (jeg har spurgt både på postgresql/unixODBC/staroffice usenet grupper uden held)

Installerede pakker er:
unixODBC-2.1.1-1
unixODBC-gui-gtk-2.1.1-1
unixODBC-postgre7.1-2.1.1-1
unixODBC-text-2.1.1-1

postgresql-7.1.3-5
postgresql-devel-7.1.3-5
postgresql-libs-7.1.3-5
postgresql-odbc-7.1.3-5
postgresql-perl-7.1.3-5
postgresql-server-7.1.3-5
postgresql-tcl-7.1.3-5
postgresql-tk-7.1.3-5

Og selvfølgelig StarOffice 5.2
Min testsetup af odbc er som følger:
PostgreSQL database navn:  db_movie  (ingen problemer med adgang via psql)

/etc/odbcinst.ini
[PostgreSQL]
Description             = ODBC for PostgreSQL
Driver          = /usr/lib/libodbcpsql.so
Setup           = /usr/lib/libodbcpsqlS.so
FileUsage               = 1
[ODBC]
Trace           = Yes
Trace File              = /tmp/sql.log

/etc/odbc.ini
[db_movie]
Description             = PostgreSQL
Driver          = PostgreSQL
Trace           = Yes
TraceFile               = /tmp/db_movie.trace
Database                = db_movie
Servername              = localhost
UserName                = jkp
Password                = **********