Re: PNG billeder med RGB?

On Thu, 23 May 2002, Mogens Kjaer wrote:

> Er det RGB format i Gimp? Du skal lave billedet om til RGB før
> du gemmer.

Jeps, og jeps, det var det, men _tilsyneladende_ gemmer gimp som
indekseret, hvis man ikke har brugt ret mange farver og/eller har en
transparent baggrund.

> Hvad skriver "file" på den fil, du får ud?

identify -verbose giver lidt flere informationer, og den skriver
indekseret. Lister endda de farver der bruges.

Jeg har løst det midlertidigt ved at bruge en hvid baggrund. Men, det
irriterer mig alligevel.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
You know you're a Linux geek when...

    You keep track of your highest uptime, and try to break your record.

                                                     - segfault