Re: Filstørrelser / Filsystemer.

PRL wrote:

> Hej Poul,

> Hvis ext3 er bedre, så er det det ;-)
>
> Jeg har kun testet reiser da jeg ikke havde en partition med ext3.
> Da reiser kunne håndtere de store filer jeg kastede efter den faldt mit valg
> på den.
>
> Men hvis ext3 er bedre til at håndtere de store filer så bliver det ext3.

Jeg ved ikke om ext3 er dicederet bedre til store filer, men ext3 er i
virkeligheden
bare en et ext2 med en journal, hvilket betyder at lidt større
sikkerhed. En reiserpatition der først bliver fucked up kan være meget
ubehagelig at reparare. Hvis ext3 fucker up så virker alle de
gennemprøvede værktøjer der findes til ext2 uden problemer.

--
-
Poul-Erik Andreasen