Re: Bruge GIMP plugins fra andre programmer?

On Wed, Jul 17, 2002 at 02:53:41PM +0200, Mads Bondo Dydensborg wrote:
> Jeg kan bruge nogen forskellige script-fu options, men det er
> røvbesværligt, og ikke generelt lade-sig-gøreligt.
Er det så slemt? Jeg har lige siddet og rodet en lille smule med det, og
det virker absolut muligt.

Jeg tror at tricket er at lave en script-fu funktion som gør det du
egentlig gerne vil have (dvs. loader billedet, gør det ved billedet som
du ønsker, og gemmer det igen), og derefter kalde den funktion fra
kommandoprompten med noget i stil med:

gimp --console-messages --batch '(script-fu-so-gbutton "Text" "-urw-helvetica-medium-r-condensed-*-10-100-*-*-p-*-iso8859-1" FALSE FALSE)'

(script-fu-so-gbutton er en funktion jeg har defineret som laver en knap
som jeg vil have det).

Indrømmet, jeg har set mindre kommandolinier, men det kunne da være
meget værrere... Den største hurdle er så at lære script-fu. Det er ikke
specielt morsomt, men det er heller ikke specielt svært hvis man har
enten lisp eller scheme erfaring.