Re: newbie questions

On Fri, 6 Sep 2002, Lars Olesen wrote:

> Jeg er rendt ind i et par dumme problemer :
>
> 1. Jeg fik installeret min mandrake 8.2 mens min bootdisk (forklaring
> følger)
>       sad som slave på primary ide controller.
> 2. Jeg får en masse fejl når jeg booter med min 2.4.19 selv compilede
> kerne.

OK, der er måske ikke den vilde newbee over det - det er da nogen rimeligt
hardcore spørgsmål :-)

> 1. medførte, at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg får den til fortsat at
> boote
>       efter en rejumpering så den er master. (alt står som hdb1 og kan
> følgelig ikke boote fra hda1)

Selve kernen indeholder faktisk en byte der fortæller hvilken
disk/partition den skal bruge som /. Du kan bruge programmet "rdev" til at
ændre det med (man rdev). Det kræver naturligvis at din lilo eller grub
konfigurationsfil synches med det på passende vis.

> 2. Er der en smart måde hvorpå jeg kan sikre, at alle de modules og kernel
> features som er enablet
>       efter installation af mdk 8.2 overføres til min .config fil under
> 2.4.19 ?

I teorien kan du kopiere .config fra mdk8.2 sourcen til dit sourcebib og
køre "make oldconfig" som burde finde ud af det. Så oversætte make modules
osv. Du skal formentlig også bruge en initrd.

Jeg har ikke selv prøvet det med mdk8.2, fordi de fleste af distroerne
høvler en masse ekstra patches på, og det er lidt besværligt at matche
dem.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
There are many gods which Christians reject. I just believe in one less god