Re: newbie questions

>Selve kernen indeholder faktisk en byte der fortæller hvilken
>disk/partition den skal bruge som /. Du kan bruge programmet "rdev" til at
>ændre det med (man rdev). Det kræver naturligvis at din lilo eller grub
>konfigurationsfil synches med det på passende vis.
Hmmm, jeg prøvede rdev /dev/fd0 /dev/hda1 som den godtog (havde først
prøvet :
rdev -o image /boot/2419_6sep_2323 root_device /dev/hda1
for at fortælle den hvilket image jeg brugte til at boote fra, men det
accepterede den ikke,
det så ud til at den forventede et filnavn hvor der stod root_device. Så
prøvede jeg det andet,
flyttede jumperen og bootede (jeg havde ændret /etc/lilo.conf, men jeg kan
jo ikke køre /sbin/lilo
hvilket var mit oprindelige problem, så hvad gør jeg i stedet ?)

Jeg får  :
VFS : cannot open device "341" or 03:41
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic : VFS : Unable to mount root fs on 03:41

Nogen ideer ?

Pkt. 2 tager jeg når jeg har fået skidtet til at boot igen :-)

Follow ups