Re: galeon og nfs lock

In article <7gk7lh7yak.fsf@xxxxxxxxxxxxxxxx>, Henrik Christian Grove wrote:

>  Jeg har lidt svært ved at forestille mig en god grund, men de findes da
>  sikkert.

Såsom andre mystiske programmer der så ikke virker? Hmm. Engang troede
jeg jeg havde fattet noget af NFS, men det var dengang jeg kun kendte
til et simpelt setup. Vores NFS setup her på stedet gør ting jeg ikke kan
forstå. Vi kører på XFS og det er vist ikke helt standard... Jeg vlle
nok kunne give et bedre svar hvis jeg havde noget med det at gøre ;)

Anyway det kan sagtent være der kører en nfslock ting på serveren. Jeg
ved det ikke. Men selvom jeg kunne få lov at enable den - hvis der ikke
gør - så er der vel mange brugere andre steder, som ikke kan vælge GNOME
fordi deres sysadmin ikke har slået det til. Så jeg synes det er lidt
synd at de har lavet det på den måde.

>  Fordi de ikke har en GConf-ting?

Det jeg fisker efter her er selvf. at hvis KDE apps kan klare sig uden
sådan en ting, hvorfor kan GNOME apps så ikke? Man kunne vel i det
mindste lave det optional. Der er sikkert nogle farlig fine fordele hvis
det virker, men men indfører et single point of failure hvor alt så går
i stykker hvis det ikke virker. Men det er måske GNOME filosofien - det
indtryk kan jeg godt have andre steder fra også. At det er mere vigtigt
at det kan en masse ting end om opfører sig "pænt".

>  Jeg vil også meget gerne have at vide hvilket hemmeligt trick der skal
>  til for at få det til at virke. Jeg har så den fordel fremfor Hanne at
>  jeg har kontrol over NFS-serveren.
>
>  For resten så er Galeon den bedste netlæser jeg har prøvet. Ikke bloated

Jeg har af gode grunde ikke prøvet den endnu... ;) Og er nok blevet lidt
skeptisk, hvis jeg skal vedligeholde min egen version af den for at
kunne køre den, he he.

--
Hanne Munkholm <hanne@xxxxxxxxxxx>

Det hedder en browser, ikke en netlæser.