Re: ultraedit til linux ?

> Det er vel egentlig ikke sværere end den pattern matching, som skal til for
> at lave syntax highlighting, eller hvad?

Umiddelbart vil jeg tro at man skal have defineret en grammatik for hvert
sprog for at gøre det så generelt som muligt. Så snart denne er defineret er
det vel "blot" et spørgsmål om at udtrække de relevante ting til en database
(eller blot en liste over navne) og tilgå denne. Grammatik-delen er sikkert
det sværeste, men heldigvis er der vist defineret grammatikker for alle de
sprog der f.eks. findes i gcc.

Man kunne sikkert også lave noget mere ad-hoc, men jeg vil tro at det
ovenstående ville være den bedste måde at gøre det på.

Med venlig hilsen Preben