Re: wvdial

Carl Andersen,,, <fruegade@xxxxxxxxxxxxxx> wrote:

CA> Har instaleret wvdial men kan ikke rigtig få det til at
CA> virke. Jeg kører debian potato. Jrg har gjort følgende. i
CA> /etc/group har jeg tiføjet mig selv til dilout. Når jeg
CA> skriver wvdiel i en xterm få jeg i hovedet Can't read config
CA> file /etc/wvdial.conf: Permission denied, file er sådan,
CA> permissions 0640 Owner root group dielout.

Loggede du ind igen efter at have tilføjet dig selv til gruppen?
Tjek med kommandoen 'groups' at du nu også er med.

CA> skal jeg køre en chmod /etc/wvdial.conf 0660 som root for at
CA> andre på maskienen kan bruge wvdial

Indlem dem i gruppen "dialout".

CA> Er der en måde at se permison på en fil, hvis man står i en xterm.

ls -l <fil>

Morten

--
"To create man was a quaint and original idea, but to add the sheep
  was tautology."                                      (Mark Twain)