Re: RedHat 8.0 vs. Mandrake 9.0

On Thu, 17 Oct 2002, Jesper Lund wrote:

> Kernen laver man jo alligevel selv en ny.

Nej, det gør man faktisk ikke.

Jeg gjorde engang, men nu gider jeg ikke mere. Jeg har brugt Mandrake
siden 7.2 på desktops og hele ideen, for mig, med at bruge Mandrake er at
undgå at spilde tid på at gøre ting jeg _ved_ jeg kan, men ikke kan lære
mere af.

Mandrake samler en lang række patches som giver mig mere funktionalitet
end en stock kernel. Mandrake identificerer en masse af min hardware,
f.eks. tv kort, bluetooth kort og firewire porte, og sætter dem rigtigt
op. Jeg undgår at spilde tid på det og kan beskæftige med mig f.eks. at
skrive programmer der bruger de her ting istedet for at rode med lowlevel
interfaces.

Jeg ved jeg _kan_ oversætte min egen kernel, men hvorfor spilde en masse
tid med det - de 5% jeg får i performance kan jeg faktisk ikke nå at
indhente hvis jeg har brugt 4-5 timer på det.

Jeg oversætter stadig kerne, hvis jeg har brug for at udvikle på noget,
men til min desktop maskine, niks.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
When a single line of script in Linux can do things that'd keep you