Re: RedHat 8.0 vs. Mandrake 9.0

> Umiddelbart kan jeg se 2 fordele med Mandrake:
> - Bruger nyere kerne
> - Er i586 optimeret

Kernen laver man jo alligevel selv en ny. i586 optimering tor jeg ikke giver ret
meget i praksis. Måske på libc og sådan nogen ting.

> Men det er jo lidt tyndt... Jeg har kun prøvet Redhat før (plus nogen andre
> småting), men jeg ved præcis hvilke applikationer der skal på, og hvordan de
> skal sættes op (under redhat). Jeg går ud fra at der ikke er den store forskel
> under MDK? Det jeg tror er mest vigtigt er at opdateringer kommer mindst lige
> så hurtigt ud som under RedHat, og at der er de samme applikationer
> understøttet. Jeg er ikke sikker på hvilket pakke-format MDK bruger, men er
> det ikke RPM også?

Jeg synes Mandrake er fyldt med alt muligt underligt, jeg ved ikke om pakke
afhængigheder er lige så slemt som under Redhat 8.0.

Jeg synes Mandrake og Redhat 8.0+ ikke bør bruges til andet end poppede desktop
maskiner. Som server synes jeg Debian er ved at have overbevist mig.

Bare mine 2 ører.... :o)

//Jesper