Re: At "genfinde" en grafisk applikation på en fjern maskine

Lars Høyrup Jensen wrote:

> [...]
> én Linux). Jeg vil gerne fra en klient kunne logge ind på serveren
> og sætte en musikafspilning igang _på_serveren_ - f.eks med XMMS.
> Lydoutputtet fra serveren ryger ud på mit stereoanlæg. Derefter vil
> jeg gerne kunne logge ud fra serveren, slukke klienten og lade
> musikken spille videre. En time efter vil jeg gerne kunne starte
> klienten, logge ind på serveren og få fat i brugergrænsefladen til
> min afspiller (f.eks. XMMS) så jeg kan rette i playlisten og
> tilføje/fjerne numre. Alt sammen mens musikken spiller lystigt

de

> Jeg ved ikke, om dette kan lade sig gøre med X's indbyggede
> faciliteter. Jeg har fundet et lille command-line util, der hedder
> 'screen', som gør, at man kan starte en proces i baggrunden, logge
> ud fra serveren, logge ind igen og få fat i processen. Jeg kan
> imidlertid ikke få det til at virke med grafiske programmer.

Det virker formenteligt ikke med grafiske programmer jeg ville lade
music123 eller noget tilsvarende tage sig af afspildningen og så
bruge redigere playlisten via xmms.
Denne løsning har den ulempe at playlisten skulle genindlæses
hvergang den ændres.
Jeg sidder lige nu og hører musik via det system og mit vække ur er
baseret på samme princip.

> Hvad siger I? Forstår I mit ønske? Og kan det teknisk lade sig gøre+

Med mindre gjukebox (siden lader til at værre nede) opfylder kravne
og du ikke kan leve med at playlisten skal genindlæses det tager
<1sekund hvis det er et script der tager sig af det.

--
Daniel Udsen
All kings is mostly rapscallions.