Re: DISPLAY enviroment variable

On Sun, 10 Nov 2002 11:40:45 +0100, Frank Damgaard wrote:

> Taler vi om linux og XFree86 opsætning og en eller anden
> *ukendt* linux distribution ?
> Eller er det en solaris server eller helt tredje ?

Hej Frank,

[SNIP en god forklaring]

Jeg er begyndt at fatte hvad det er der går galt nu. (Nu ikke noget med at
grine).
Jeg er ved at lave en lille app der har en gui lavet med Tkinter. Som
skrevet tidligere funger det fint at jeg starter app'en på den ene server
og så kommer vinduet frem her på min klient maskine. Men hvis app'en
bliver startet på den anden server, siger den at den mangler den berømte
display variabel. Og nu til det jeg burde have indset: Der er ikke
installeret X eller noget som helst på den sidstnævnte server :-/
Men er det nødvendigt? Jeg vil jo have selve vinduerne op på
klient-maskinen ...
Nogen der har prøvet noget lignende og har fået vinduerne til at åbne på
klienterne selvom der ikke kørte X på serveren ?

Hilsen Gitte