SV: SV: Qmail vil ikke forwarde [WAS:Mail - alt til et domæne til samme bruger (stjernealias)]

Jep, det var det. Hip-hip hurrah og tak for hjælpen. En lille
pudseløjerlighed sneg sig ind i procmail: Når jeg sigtede på bhj@localhost,
så tilføjede den selv .plaintext.dk, og brokkede sig over, at
localhost.plaintext.dk ikke stod i locals. Så sigtede jeg på plainserver2
istedet, og det fungerede fint.

Derudover har den nu fået den særhed, at når jeg sender til flere
forskellige aliases (procmail) på domænet på én gang med M$ Outlook på
formen bruger1@xxxxxxxxx;bruger2@xxxxxxxxxxxxxxx., så smider den alle mails
til den, der står først. Hvis jeg bruger cc eller bcc, så sender også hele
lortet til den første modtager... Strange... Men hvis jeg sender dem én ad
gangen, så er der ingen problemer med at få dem til at lande det rigtige
sted....

> Det virker som en ret kompleks opsætning, du har begivet dig ud i;
Jepper! :-)

> jeg tror altså det kunne gøres enklere hvis du ikke blandede procmail
> ind i håndteringen af de virtuelle domain-brugere, men kun brugte den
> på slut-modtagernes postkasser.

Utvivlsomt, men det var den her løsning, jeg kunne komme i tanker om. Hvad
er alternativet? Skal jeg så manuelt definere alle aliases? Og i givet fald,
hvordan?

> Men jeg kan tage fejl - jeg ved jo
> ikke hvorfor du prøver at gøre det på denne vis.

Jamen, det er jeg da også selv lidt i tvivl om, og jeg tror bestemt ikke, du
tager fejl. Jeg ville bare gerne løse problemet med at kunne lave/aliase
mail-adresser, der ikke var lokale brugere (ionfo@xxxxxxxxxx samtidig med
info@xxxxxxxxxx til forskellige mailboxes uden at oprette brugeren info).

Jeg er mere end almindeligt lydhør overfor alternative løsningsmodeller.

> Fra: Ask Holme [mailto:ask@xxxxxxxxxxxxxxxxx]
>
> Virkelig, jeg er 98% sikker på at det vil virke hvis man bruger en
> ordentlig syntax og skriver &mailgate1 istedet for mailgate1 :)

Altid godt med et lille forbehold ;-). De sidste to procent var de rigtige
(for mig, i hvert fald).

So far: Tusind tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Bernt Hertz Jensen