Re: Problemer med internet access

Michael Rasmussen wrote:

> Jeps, skulle indeholde oplysninger om alle kendte spammere, der
> benytter et dialup ip nummer. Dette betyder ikke, at alle med dialup
> afvises:-)

Nej - nej da :-) Jeg husker dog at vi under sikkerhedsforedraget fik at
vide at _mange_ dial-up pools var i RBL da spammere skifter IP hurtigere
end vi andre skifter underbukser, de ofte "gemmer" sig blandt normale
kunder (de kan banke et par 100k mails ud, inden kontoen bliver lukket)
og da dial-up/ADSL kunder (af non-spammer arten) _altid_ kan bruge ISP's
smtp server. Eneste ulempe er så at en RBL-listning kan genere folk med
egen mail-server...
Iøvrigt - nok er der "kendte" spammere - men det er nok ikke det første
de oplyser, når de tegner et mere eller mindre anonymt
stråmands-abonnement. De kalder sig nok Michael, Preben eller Henrik
istedet :-)
Men det lader jo til at I har ret (jvnf Henrik's oplysninger) - at DUL
listerne ikke er så brugt (mere).

Best regards
/Preben
--