Placering af diske ved opgradering (RedHat)

Hejsa.

Jeg er ved at opgradere min maskine, og har i den forbindelse rykket min linux-harddisk fra hde -> hdd. Når jeg forsøger at opgradere RedHat 8 til RH 9 vha. den grafiske installation løber jeg ind i et problem. Installationen finder godt nok den gamle disk på hdd, men hvis jeg forsøger at opgradere denne kommer der en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde / på hde.

Jeg går ud fra, at den kigger i de gamle bootinformationer, og ser, hvor den tidligere skulle mounte root. Men det passer jo ikke mere. Er der nogen der ved, om det er muligt at tvinge den til at erstattet forekomster af hde med hdd under installationen eller skal jeg støve en gammel boot-disk op og køre lilo på harddisken med ændrede parametre?

Mvh,

Claus