Re: Placering af diske ved opgradering (RedHat)

On Monday 05 May 2003 21:01, Claus Ekstrøm wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg er ved at opgradere min maskine, og har i den forbindelse rykket min
> linux-harddisk fra hde -> hdd. Når jeg forsøger at opgradere RedHat 8 til
> RH 9 vha. den grafiske installation løber jeg ind i et problem.
> Installationen finder godt nok den gamle disk på hdd, men hvis jeg forsøger
> at opgradere denne kommer der en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde /
> på hde.
>
> Jeg går ud fra, at den kigger i de gamle bootinformationer, og ser, hvor
> den tidligere skulle mounte root. Men det passer jo ikke mere. Er der nogen
> [...]

Du behöver inte köra lilo, men däremot behöver du nog editera /etc/fstab och
ändra alla förekomster av hde till hdd

I SuSE kan du gå till en text-terminal med ctrl-alt-f2 och göra sådant medan
installationsprogrammet körs, jag vet inte om det fungerar i Red Hat