Debian 3.0 r0, x-server og icewm (STOE problemer)

Jeg har for første gang installeret Debian 3.0 med en grafisk
brugerflade.

Dette har givet mig nogle spøjes oplevelser.

Der sker følgende:

- Debian starter

- x starter og præsenterer login billedet med fuldt udfyldt skærm

- icewm starter

- skærmen er nu kun ca. 80% udfyldt. Toppen af skærmen er "plettet"

- når jeg starter et program placeres forskellige dele af programmets
billeddele forskellige steder på skærmen

- når jeg kører musemarkøren henover skærmen, virker denne som et
viskelæder, og fjerne "løse" programbilleddele.

- andre gange kopiere musemarkøren programbilleddele rundt omkring på
skærmen

Jeg har forsøgt følgende:

- skiftet grafikkort
- kørt debians configurationsprogram til x

Er der nogen der ved:

- hvorfor dette sker
- hvad det er der sker
- hvordan jeg kan løse problemet.

Venlig hilsen
Thomas

p.s.

Hvis jeg forsøger at køre KDE, går det helt galt.

Jeg er ikke er interesseret i at  køre KDE, men det kunne nu være
sjovt at vide, hvorfor det ikke virker.

Follow ups