man/iconv problem med karakter encoding (iconv: illegal input sequence at position XX)

Efter at have installeret RedHat 9.0 på adskellige maskiner, har
jeg bemærket at en del manualsider giver problemer med iconv.

Hvis jeg f.eks. vil læse manual siden for updwtmp får jeg:
iconv: illegal input sequence at position 117

Hvilket jeg formoder sker fordi der er en karakter som iconv ikke
kan konvertere.
Teksten der i dette eksempel giver problemer er :   .\" Copyright
1997 Nicolás Lichtmaier <nick@xxxxxxxxxx>
Dvs. "á"et i personens navn "Nicolás" (er testet ved at ændre
á'et til et almindeligt "a").

Her er et par enviroment variable som jeg formoder påvirker
man/iconv's funktion
LANG=en_US
SUPPORTED=da_DK.UTF-8:da_DK:da:en_US.UTF-8:en_US:en

Jeg har søgt på både google og altavista og ikke fundet noget,
der kan forklare hvad det er der går galt.

På forhånd tak,
Jesper K. Pedersen

Follow ups