Re: man/iconv problem med karakter encoding (iconv: illegal input sequence at position XX)

Jesper K. Pedersen <jkp@xxxxxxxxxxxxxx> wrote:

[...]

JKP> Teksten der i dette eksempel giver problemer er : .\"
JKP> Copyright 1997 Nicolás Lichtmaier <nick@xxxxxxxxxx> Dvs.
JKP> "á"et i personens navn "Nicolás" (er testet ved at ændre
JKP> á'et til et almindeligt "a").

JKP> Her er et par enviroment variable som jeg formoder påvirker
JKP> man/iconv's funktion
JKP> LANG=en_US
JKP> SUPPORTED=da_DK.UTF-8:da_DK:da:en_US.UTF-8:en_US:en

Måske vil en strace give dig en idé om hvad der sker?  Af locale
variablene, vil LC_CTYPE afgøre om du kan se 8-bit tegn på
skærmen, men den betyder ikke noget for ovennævnte problem,
ligesom jeg heller ikke kan forestille mig at nogen at de andre
gør.

Morten

--
"People often applaud an imitation and then sneer at the real thing."
                                                            (Aesop)