Re: Jeg har klovnet i det, desvaerre :-((

On Wed, 09 Jul 2003 11:55:06 +0200
Leslie Jensen <leslie@xxxxxxx> wrote:

> lilo kommando siger at den har added .... men ved boot er det alligevel
> den gamle meny som kommer op. Jeg har aendret på "label" for at vaere
> sikker.

Der kan være mange lilo boot-entries, default linien bestemmer hvad
der skal bootes hvis du ikke er til stede.

default=bz2.4.18b
# RH uses symlink vmlinuz for current kernel, still you must run lilo.
# I do not use symlinks.

image=/boot/bzImage-2.4.18b
        label=bz2.4.18b
        read-only
        root=/dev/hda6

image=/boot/bzImage-2.4.17.axk
        label=bz2.4.17k
        read-only
        root=/dev/hda6

> Så hvad ske der her??? Bruger Mandrake lilo på en anden måde??
Måske bruger de noget med symlinks ligesom RH for at gøre det
nemmere at lave GUI programmer og sværere for andre at finde ud
af?

Eller i hvert fald SYMLINKS som gøre det nemmere at få en pæn
tekst i lilo.conf og en nemmere måde at bruge default linien
på.

--
donald_j_axel@xxxxxxxxxx -- Linux works for me.  http://d-axel.dk/