Re: Henter fra POP3 og videresender til anden adr...

On Fri, 18 Jul 2003, Preben Mikael Bohn wrote:

> Er det muligt at finde et program som henter nye emails fra en
> (ikke-lokal) POP3-server, og sender videre via en (ikke-lokal) SMTP-server?

Et hurtigt kig i fetchmail's man-sider giver bl.a.

       "As  each  message is retrieved fetchmail normally delivers
       it via SMTP to port 25 on the machine  it  is  running  on
       (localhost), just as though it were being passed in over a
       normal TCP/IP link.   The  mail  will  then  be  delivered
       locally  via  your system's MDA (Mail Delivery Agent, usu-
       ally sendmail(8) but your system may use a  different  one
       such  as  smail, mmdf, exim, or qmail).  All the delivery-
       control  mechanisms  (such  as  .forward  files)  normally
       available  through  your  system  MDA  and  local delivery
       agents will therefore work."

Så var det ikke værd at forsøge med en .forward fil i dit home-katalog som
indeholder

  mig_selv@ferieopholdssted.somewhere

Men du skal nok have en MDA installeret på din lokale maskine,
exim/sendmail eller dets lige.

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke har haft tid til at prøve dette selv.

--Anders