Re: Problemer med cpufreq/kernel! ASAP!

Hm...

Jeg opdaterede min bios og muligvis hjalp det en smule paa mit problem, men ikke 100%

Hvis jeg proever at koere

echo -n "665000:1662500:powersave" > /proc/cpufreq

laaser maskinen stadig. Men proever jeg istedet fx:

echo -n "670000:1662500:powersave" > /proc/cpufreq

ja saa virker det fint! Underligt! Jeg proevede at installere sstepd og koere det med 670000 som laveste cpu-frekvens og det koerer ogsaa fint, indtil den har vaeret paa performance. Herefter gaar den i powersave paa 665000 og ikke 670000. Altsaa maskinen laaser igen!

Jeg er derfor blevet noed til at installere cpufreqd istedet og saette min. freq til 41% istedet for 40% i configurations-filen. Jeg haaber det virker. Lidt irreterende, da jeg helst ville bruge sstepd. Men nuvel...

Hvis nogen sidder inde med en forklaring paa mit problem, saa toev endelig ikke :-)

Mvh

Anders

Få gode tilbud direkte i din mailbox http://jatak.msn.dk

Follow ups