Re: Problemer med cpufreq/kernel! ASAP!

Gert Lavsen wrote:

> [...]

<snip>

<snip>

> Følgende er fra cpufreq's postliste. Håber du kan bruge det.
> <mail>
> A little update :
> my system seemed not to tolerate huge Frequency changes:
> e.g. if going from 1666 MHz to 666MHz, system crashed.

Den måtte jeg lige tygge på ! Forklaringen kan jo være step i corespænding - evt.
samtidig med step i freq.
Årsag : Undershoot i switchmode PSU (Core stepdown) ved skift af spændingen -
især hvis det faktisk sker lidt før (millisekunder) freq. bliver sænket. Resultat
- CPU'en crasher.
Så giver det mening at skifte op/ned i flere (små) diskrete trin i stedet for et
stort, det giver Vcore tid til at falde til ro...

Jeg er spændt på udfaldet - og er lige nu glad for at det mest avancerede her i
hust er en PIII :-)

Best regards
Preben
--