Re: Re: Valg af database

Peter Makholm wrote:

<Mega cut>

> Jeg har ikke nogen grund til at bruge MySQL frem for PostgreSQL eller
> omvendt. Når jeg bruger databaser bruger jeg dem som ren databackend
> og lægger alt logikken i selve programmet. Derfor har jeg ikke brug
> for triggers og stored procedures. Jeg har enkelte gange kodet mig
> uden om transaktioner og subselects hvor det ville have været
> pænere.

Varför inte använda sig av rollback/commit, som är brukligt i
databassammanhang? Om transaktioner förenklar programmeringen, är
det en felkälla mindre. Om databasstrukturen blir lite avancerad, är det
i pricip omöjligt att hålla reda på 'före' och 'efter' själv

> Det jeg derimod ikke bryder mig om at hvis folk vælger ting fra af
> forkerte grunde.

Varför välja en medioker lösning, när det finns en bra, som man
dessutom kan växa i? Windows fungerar, men har begränsningar?
Hur många frågor i denna lista har inte behandlat mySql's begränsningar,
som inte finns i Oracle eller postgres?

/Björn