RE: UPDATE: Virker [was] Parallelport; virker den?

morten@xxxxxxxxxxxxxx wrote:

> Hej Lars
>
> Jeg tror at du har fat i noget af det rigtige..
> Jeg vil lige vende tilbage, da jeg skal være et andet sted om 6 min.
>
> /Morten
Hej alle

Jeg er nu kommet hjem for en 1½ time siden og har kigget på printerproblemet
siden. Nu kan jeg konstatere, at den virker.

Løsning:
1) Jeg troede at jeg havde sat parallel port support til, men kendte ikke
til punktet, som Lars har angivet ovenfor.

2) Jeg havde fuldstændig misset, konfigurationen af lilo.conf, og brugte
hele tiden mit gamle kernel-image

3) Nu kunne jeg starte op på min nye kerne. Men den virkede stadig ikke.
Franks forslag om at sende direkte til printeren, gav pote ... tak for
tippet... Her fik jeg virkelig blod på tanden.

4) Det viste sig samtidig, at jeg heller ikke havde brugt den korrekte
driver, da alle printerjobs forsvandt i den "blå luft". Med localhost:631
fik jeg konfigureret printeren til at vælge en anden driver, nemlig den som
de ikke anbefalede. Men denne brugte cups.
Jeg har aldrig tidligere fattet en bønne omkring dette tidligere, da jeg i
mange år har brugt Mandrake.

Jeg har nu lært, en hel del, men det tog sin tid.
Men jeg også lært, at det er vigtigt, at man hele tiden er med på, hvordan
det fungerer. Det var nemlig ikke mig selv som kompilede kernen første
gang, det var en god ven, med meget hurtige fingere.... så hvis I hjælper
nogen i "face-to-face" situationer, så lad dem selv sidde ved tasteturet,
så man ikke bliver fremmedgjort.

Mange tak til alle

/Morten Therkildsen