Re: AES-loopback og PGP-Disk

On Thu, Nov 27, 2003 at 13:23:09 +0100, Exxcaliber Dewoucy wrote:
> [...]
> pgpdisk. Jeg bruger pgpdisk under windows 2000 til stort set 80% af min
> HD, da jeg er af den opfattelse at man skal lukke op hvis der er brug
> for det, ikke lukke i.
>
> Jeg er derfor interesseret i at finde et program der er ligeså kraftigt
> eller kraftigere end pgp-disk
> og som vil fungere under både windows2k og linux.
>
> Jeg har kigget på AES-loopback og det ser godt ud til mit brug. Men
> samtidig ser det for mig ud som om, at det ikke vil fungere under
> windows2k, også er det nytte løst for mig.

Har ikke hørt om noget til både linux og windows 2k .
Se også http://security.resist.ca/diskcrypt.shtml
http://www.stack.nl/~galactus/remailers/index-diskcrypt.html
http://koeln.ccc.de/archiv/drt/crypto/linux-disk.html

http://www.scramdisk.clara.net/ (windows only?, men link du'r ikke længere)
måske  noget kommercielt software kan:
http://www.securiteam.com/tools/6U00L0A01M.html
 (men firmaets link virker heller ikke)

> Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan bruge som alternativ
> til PGP-Disk, eller til at mounte mine Eksisterende pgp-diske med ?

Nok ikke under windows, måske undtagem via noget windows emulering
under linux (Wine?, VmWare, lindows...?)

--
mvh Frank Damgaard  |