Re: portage-2.0.49-r15-->r18

On Fri, 12 Dec 2003 08:20:01 +0000 (UTC)
Anders Bruun Olsen <anders@xxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Hint: bootstrap.sh er unødvendig når du bruger stage3

Ja, det har jeg forstået (men det er nu rart at få det bekræftet).
Jeg kørte den alligevel fordi mit ønske er at få Gentoo opad. Tænk
engang, at lilypond-2.1 kræver noget som texinfo-4.6 (og det står
endda i Changelog!) - jeg tror ikke på det (jeg snød den) men andre
af Gnome libs etc. skal være up-to-date.

> Det skulle vel aldrig være dit allerede installerede system du har smidt
> en stage3 ind i hovedet på vel?

Nej, den, der er fanget i propolice har jeg ikke fået gjort noget
ved endnu (der har været lidt andet arbejde.)

> [...]
> -pv"). Dep-clean viser en oversigt over pakker på dit system sorteret
> efter nogle kriterier som kan være meget nyttigt. Revdep-rebuild tjekker
> en masse ting igennem, bl.a. tjekker den om programmer som er dynamisk
> linkede kan få adgang til alle de shared libs som de skal bruge, og hvis
> ikke bliver de programmer som er blevet defekte recompilet. Det kan jo
> være at et library er blevet opdateret, og for at finde ud af om nogen
> af de programmer som depender på det givne library nu kræver recompile
> benytter man reverse-dependency-rebuild programmet.

Jeg har kørt revdep-rebuild, som kører fint, men ender med at opdatere
blackdown java (også anden gang) og kommer med den samme fejlmedd.

=== fra blackdown build ===
G  [ ok ]g service dependencies...
!!! Invalid db entry: /var/db/pkg/*sys-fs/devfsd!!! Invalid db entry: /var/db/pkg/*sys-fs/devfsd

 * GNU info directory index is up-to-date.

Build finished correctly. Removing temporary files... ..........

==== og så kommer slut meddelelsen fra revdep-rebuild
You can re-run revdep-rebuild to verify that all libraries and binaries
are fixed.
====
hvilket ikke ændrer på noget, og gentager build af blackdown.

// ... Men jeg er oppe at køre i alle vigtige henseender, så det går fremad.

--
donald_j_axel(at)get2net.dk -- http://d-axel.dk/