Re: portage-2.0.49-r15-->r18

On Fri, Dec 12, 2003 at 11:57:59AM +0100, donald_j_axel wrote:
> Jeg har kørt revdep-rebuild, som kører fint, men ender med at opdatere
> blackdown java (også anden gang) og kommer med den samme fejlmedd.

Ja, der er desværre visse problemer med enkelte pakker som konsekvent
ser ud til at være i stykker for revdep-rebuild. Det drejer sig om
blackdown java (indimellem, det er ikke alle steder. Jeg har endnu ikke
helt gennemskuet mønstret) og OpenOffice-bin. Uanset hvad er det binære
pakker (altså programmer der bliver distribueret binært istedet for i
source-form) der giver problemer her.

> === fra blackdown build ===
> G  [ ok ]g service dependencies...
> !!! Invalid db entry: /var/db/pkg/*sys-fs/devfsd!!! Invalid db entry: /var/db/pkg/*sys-fs/devfsd

Har du kørt fixpackages?

> hvilket ikke ændrer på noget, og gentager build af blackdown.

Nej, desværre er der som nævnt noget galt med blackdown visse steder, så
den, selvom den virker upåklageligt, bliver anset for værende i stykker
grundet nogle dependencies som ikke længere er der.

> // ... Men jeg er oppe at køre i alle vigtige henseender, så det går fremad.

Det er da ihvertfald godt at høre! :)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41