Re: To udgående postservere (SMTP servere)

Jørgen Heesche wrote:
Hej!
Jeg har netop bestilt Webspeed, men regner med at bevare min ISDN til get2net, ihvertfald i en overgangsperiode. Det er formentlig næppe noget problem med hensyn til indgående post, men hvad med udgående post? Jeg bruger mozilla, og kan godt sætte to SMTP-servere op selvom mozilla advarer mod det. Hvad er problemet?. Kan man ikke specificere hvilken server der skal benyttes?
Selvfølgelig kan man sende til en hvilken som helst SMTP server - det kan jo principielt være postmodtagerens egen server, man sender til( det er det jo i den sidste ende) og i gamle dage, da man tillod relaying, før det blev en forbrydelse, var det også ligemeget, da relayede modtageren bare videre; men Mozilla bliver nok forvirret, hvis man angiver mere end én server, også selv om man kan vælge hvilken man vil sende til i hvert enkelt tilfælde. Jeg ville nok begrænse mig til en enkelt server, som er "politisk korrekt" set med andre serveres øjne.

MVH
Jon Svejgaard                  | ACE - UNIX/Linux Consultancy
mail: jon@xxxxxx               | DENMARK
http://www.ace.dk              | +45 5826 1799 / +45 4052 0799