Re: Kerne 2.6.4 problemer

On Fri, Mar 19, 2004 at 08:17:25AM +0100, Jacob Vennervald wrote:

> Ja.

> Jeg har sat KDE op til at bruge OSS, men kernen er kompileret med ALSA
> og OSS emulering.
Ok. Har du det som moduler, eller har du kompileret det ind i kernen?

Hvis det er som moduler, skal du sørge for at køre det initscript der
hedder alsasound ved boot af maskinen. Faktisk skal du sørge for at køre
det uanset hvad, for det gemmer lydindstillingerne og sørger for at
genskabe dem når computeren booter igen.

Du skal også være opmærksom på at alsa starter med at have skruet helt
ned for lyden, hvilket oss ikke gør.

> Nej. Skal jeg det?
Nope. Det var bare en tanke som kunne forklare hvorfor du ikka kan få
konsol. Det samme med spørgmålet om grafikkortet. Men jeg er lige kommet
i tanke om at det formentlig er noget andet.

Hvordan kan du ikke få konsol? Kan du ikke komme ud til den fra X?
Kan du ikke starte konsole i KDE eller hvad?

Du skal huske at kompilere /dev/pty support med i kernen, ellers virker
dine konsoller nemlig ikke. Og det behøvede man nemlig ikke i 2.4 når
man havde devfs.

Evt. kan du prøve at maile mig din .config privat, så skal jeg prøve at
se om der er nogle ting du har glemt.

> Hjælper det?
Lidt :-)