Re: Ny kernel-2.6.4 der ikke kan boote ?

On Fri, Mar 19, 2004 at 08:38:33 +0100, Gitte Wange wrote:

> Den kan ikke boote - eller "noget" kan ikke boote.
> Jeg har smidt den ind i lilo (og kørt lilo) og når jeg så booter og fra
> lilo-prompten vælger denne nye kerne, så skrives der:
> Checking BIOS data succesful (det er vist BIOS der skriver dette?)
> Og så rebooter maskinen :-(

hvis lilo installation ikke kom med earnings/fejlmedlinger
så er det næppe lilo der er galt.
Forhåbentlig har du lavet den ny kerne med ny label,
så du også kan starte en gammel kerne.

f.eks.:
image=/boot/bzImage-2.6.4
 root = /dev/sdb1
 label = newtest

> Nu er jeg ikke lige ekspert udi kerner, lilo etc, men jeg vil mene at dette
> ikke nødvendigvis er et problem med min kerne men et problem med det der
> skal loade min kerne?

hvis lilo installation ikke brokker sig og den stadig kan loade de andre
kerner, så er det kernen der mangler noget.
Måske moduler eller rdimage der ikke er blevet installeret?

Prøv evt. at poste  din lilo.conf

--
mvh Frank Damgaard  |