Boot-sekvens - ifup eth1

Hejsa alle I kloge hoveder,

Jeg har taget springet, og har skiftet Win XP ud med Linux på min laptop (Yiiihaa!). Prøvede først Fedora, men kunne ikke få mit trådløse netkort (SMC 2835W - 802.11g) til at virke selv efter rekompilering med Prism54-driveren. Det kører til gengæld derudaf med Mandrake 10 Community, med en enkelt undtagelse:

Selvom jeg sætter den til at starte PCMCIA-kortet (eth1) ved boot, så failer den. Men hvis jeg efter opstart i konsol skriver ifup eth1, så kommer den... Det er både lidt sært og lidt irriterende... Hvad kan være årsagen - og løsningen?

Da jeg postede den her i [netvaerk] fik jeg det bud, at den prøver at køre ifup eth1 før Prism-driveren indlæses, og hvis det er tilfældet, er det jo logisk nok. Nu er spørgsmålet så, hvor jeg kigger og gør noget ved den rækkefølge?

Jeg bruger Lilo. Det er jeg btw. ked af, så i samme ombæring. Kan jeg skifte til Grub "on the fly"? I givet fald hvordan?

/Bernt