Gentoo og lyd problem

Jeg har indtil i går haft en glimrende lyd på min gentoo.

Jeg brugte så min xmms til at afspille forskellige streaming radion kanaler og det gik fint. Måtte dog xkill den nogle gange hvis jeg fandt en url som den ikke kunne finde.

Men så pludselig ville den ikke afspille mere. Den kommer frem med masser af aktivitet i displayet men ingen lyd.

Også systemlyde og noatun er lyden væk fra. Jeg får ingen fejlmeddelelser.

Jeg har sat en knoppix live CD i og den fungerer fint med lyd. Både noatun og systemlyde. Så det er ikke hardwaren.

Jeg har netop installeret KDR3.2 men efter installationen virkede lyden fint, så jeg tror heller ikke det er det, der er proplemet. Har ikke rettet i kde's lydopsætning.

Nogle ideer?

mvh Gunner

Follow ups