Re: Postfix/virtual - Sortering af mail på serveren.

> Den gav denne i loggen da jeg satte virtual_transport til maildrop
>
> Apr 25 14:59:18 shrek postfix/pipe[878]: C30F03EC008:
> to=<jesper@xxxxxxxxxxxx>, relay=maildrop, delay=1, status=bounced
> (user unknown. Command output: Invalid user specified.
>  )
>
> Fra master.cf
> maildrop  unix  -       n       n       -       -       pipe
>   flags=R user=vmail argv=/usr/bin/maildrop -d ${recipient}
>
> Any clues?

Maildrop kan bringes til at bruge en MySQL database ad et par omveje, og
det er ikke særlig elegant gjort. Desværre. Jeg sanver også at procmail
kunne arbejde med "rigtige virtuelle" brugere.

Prøv at læs lidt på http://www.marlow.dk/tech/postfix.php - Der står en
smule om maildrop med virtuelle brugere.

Mvh. Jesper