Re: Ny lydløs PC'er - (discount?)

> Zmit foreslog mig en ADM Duron. De er billige men her ligger maxtemp omkring 85-90 grader.

En Athlon som er underklokket er ikke å forakte :-)
Muligvis en Zalman kjøler?

>Så skal jeg finde en PSU med temperaturstyrret køler og noget med en 120mm blæser i bunden.
>At beregne hvor stor PSUen skal være vil blot sige lægge wath tal for bundkort, cpu, harddisk og cdrom sammen?

Hvis det virkelig er en kontormaskin du skal ha så er 300-350 Watt rikelig.
Hvis du velger ett standard kabinett så blir det billigere å skifte strømforsyningen.
Du kan fremdeles velge ett ITX-kort hvis du ønsker.
Anstendige Micro-ATX kort til kontorbruk koster omtrent DKK 300,-

>Hvordan forholder det sig med kabinetet? Skal det bare være så stort som muligt?

Ett standard midi kabinett er å foretrekke på lang sikt -
standard deler gir økt gjenbruk og billigere reparasjoner.
Hvordan skal du ellers få plass til DVD-brenner, Sonefri DVD-ROM og CD-brenner samtidig?
Miljøvennlig og rimelig.
Du må gjerne spenne PCen fast oppunder skrivebordet
eller sette den på en kostnadseffektiv Lekablokk eller Tuborg ølkasse. :-)
Da får du mindre støv inn i kabinettet,
med mindre du røyker sigaretter
og harddisken dør etter 3 år uansett :-/
For de som mangler presisjon når de beveger labbene inne i kabinettet -
Kjøp plaster.
For de fleste er det overkill å betale 200 kroner ekstra for å få avrundet stålkantene i kabinettet.
Regn på det - du får godt betalt for å bygge med nennsomme hender.
3M Micropore er billigere :-)

>Kresten.

Ikke glem totalprisen - å betale mer enn prisen på en ny rimelig maskin med 2 års garanti
bør forsvares i bedre ytelse for pengene.
Jeg holder fremdeles en knapp på Itbutikkens billige støydempede maskin.
De har solgt mange og kundene kommer tilbake.
Det du eventuelt sparer kan du bruke til å kjøpe en flybillett på f.eks www.ryanair.com
De har for tiden noen lortbillige billetter fra Malmø til London -
Det er jo ingen skam å kjøpe maskinen i London :-)
Samtidig kan du besøke: http://www.sciencemuseum.org.uk/ :-)
Jeg glemte det nesten - det flyter noen råttbillige 19" CRT skjermer i markedet -
de er kinesiske og koster fra 1000-1500 kroner - det gjelder bare å finne dem før de er utsolgt:
De er jo kjekke å se DVD filmer på mens man venter på Pizza-expressen :-)

Mvh
Jim Oksvold