Re: Reiserfs vs. jfs - hvad er bedst?

On Thu, 08 Jul 2004 17:04:03 +0200
E. wrote:

> Jeg har det problem med reiseerfs, at kopiering af store datamængder (over
> 40GB) slår den ihjel, i det mindste under mc.
> Da jeg forsøgte samme øvelse på en jfs partition gik det glat igennem.
> Det får mig til at tro, at jfs er bedre, men er det rigtigt?

Jeg tror jfs er (meget) bedre.

Pas på med ext3, hvis du har flere crash efter hinanden (hvor den
ikke når at udføre opdateringer fra journal filen).

I så fald er det bedst at ændre partitionsbit til ext2, rescue-mounte,
cleane /fsck og så reboot.

Hvorfor bruge reiserfs eller jfs eller ext3? Hvorfor ikke ext2?

Er data fra de sidste 30 sekunder så vigtige, så overvej at mounte
med en -o sync .

Men altså, hvis det endelig skal være, så jfs.

/Hilsen